۰

عدم موفقیت مالی «شرک عاقبت بخیر»

پرسشی که اهل فن مطرح می‌کنند این است که آیا قسمت سوم مجموعه فیلم «قصه اسباب‌بازی» می‌تواند در رقابت با چهارمین قسمت «شرک» موفق از آب درآید یا خیر.
در شرایطی که تهیه‌کنندگان «شرک ۴» پیش‌بینی افتتاحیه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری برای آخرین قسمت این مجموعه فیلم خود را می‌کردند، این انیمیشن فقط ۷۱ میلیون دلار در سه روز اول نمایش فروش کرد. (فروش شرک ۴بعد از ۶روز اکران تا این لحظه بالای ۸۵میلیون دلار بوده است.)
حالا همه منتظر هستند تا ببینند «قصه اسباب بازی ۳» با چه نوع افتتاحیه‌ای نمایش عمومی خود را آغاز خواهد کرد.
شنیده‌ها حکایت از آن می‌کند که کمپانی دیزنی و شرکت کامپیوتری پیکسار-که این انیمیشن را به صورت مشترک تولید کرده‌اند – قصد ندارند آن را برای منتقدان و روزنامه‌نگاران به طور خصوصی به نمایش بگذارند.
هزینه تولید فیلم -که هجدهم ماه ژوئن به روی پرده سینماهای آمریکای شمالی می‌رود -به صورت رسمی اعلام نشده و همین مسئله بحث‌هایی را برانگیخته است.
کارگردانی قسمت جدید را «لی اونکریچ» به عهده دارد که تدوین دو قسمت قبلی «قصه اسباب‌بازی» را به عهده داشته و در امر کارگردانی قسمت دوم، مشاور و همکار کارگردان بوده است.
کمپانی والت دیزنی مدتی قبل تصمیم گرفت زمان نمایش فیلم را از ۱۱۵ دقیقه به ۱۰۳ دقیقه کوتاه کند تا ریتم آن تندتر شود.
تام هنکس و تیم آلن یک بار دیگر صدای خود را به دو شخصیت اصلی قصه یعنی وودی گاوچران و بازفضانورد قرض داده‌اند.
عدم موفقیت بالای مالی «شرک ۴»، سازندگان «قصه اسباب‌بازی ۳» را به موفقیت بیشتر محصول خود در جدول گیشه نمایش امیدوار کرده است.
منتقدان سینمایی عقیده دارند عدم موفقیت «شرک ۴» در نمایش عمومی، تأثیری منفی بر وضعیت این فیلم در رقابت‌های اسکاری پیش رو نیز می‌گذارد.
در حال حاضر، شانس «قصه اسباب بازی ۳» در رقابت‌های اسکار بخش بهترین انیمیشن، بیشتر و بالاتر از رقیب خود یعنی «شرک ۴» است.

شما مي توانيد از طريق اين لينک اين مطلب را از سايت خود دنبال کنيد يا نظر خود را مستقيما بيان نماييد.

ارسال نظر

نشريه گرافيك نو شماره 47 ويژه نامه تابستان 1393... دانلود كنيد !!

فروشگاه اينترنتي سي جي پرشين